- Szczegóły
- Odsłony: 1401
Japońską firmę Shimano zna każdy, nawet niezainteresowany kolarstwem i rowerami. Nic w tym dziwnego - firma posiada około 70% udziału w rynku napędów i hamulców rowerowych. Oznacza to w skrócie, że siedmiu na dziesięciu rowerzystów posiada ich części w rowerze. Na taką hegemoniczną pozycję na rynku firma pracuje od 1921 roku, kiedy Shozaburo Shimano założył swój biznes w mieście Sakai. Ówczesny zakład miał 40 metrów kwadratowych, a Shimano pożyczył maszynę do produkcji od przyjaciela posiadającego firmę zajmującą się obróbką stali. Tak wyglądały początki współczesnego giganta. Pierwszy produkt związany z rowerami powstał już 1922 roku, wtedy Shimano rozpoczął wytwarzanie kół zębatych do wolnobiegów. Firma współcześnie jest najbardziej znana z rowerowej działalności, choć obecna jest nie tylko w tej branży. Drugim filarem jest dla niej wędkarstwo, a sprzęt do łowienia ryb produkuje od 1970 roku.
Lista wynalazków i fenomenalnych rozwiązań, które zmieniły rowery raz na zawsze. Choć generalnie filozofia działania firmy jest bardzo japońska. Shimano zawsze działa ostrożnie, przeważnie nawet zwleka z premierami swoich nowych rozwiązań, nawet gdy te są rewolucyjne. Woli być druga na rynku, ale mieć pewność, że produkt jest dopracowany w każdym calu. Mimo obecnej pozycji lidera na rynku i długiej liście sportowych sukcesów warto mieć na uwadze, że Shimano bardzo powoli wchodziło na konserwatywny europejski i amerykański rynek. Japończycy swoją pierwszą zewnętrzną przerzutkę skonstruowali w 1956 roku, ale na dobrą sprawę zaczęli być mocnym graczem na światowym rynku rowerowym dopiero w latach 70 i 80 - głównie za sprawą boomu na rowery w USA. Oferowali znacznie lepsze ceny, niż droższe europejskie firmy, nie będąc przy tym gorszymi jakościowo. Fakty są jednak takie, że zawodowy peleton bardzo długo nie mógł przekonać się do jazdy na topowej grupie Dura-Ace. Ogromną ciekawostką jest choćby fakt, że pierwszy Tour de France na Shimano został wygrany dopiero w 1999 roku przez Lance’a Armstronga, choć za sprawa odebrania mu 7 zwycięstw ,,w statystykach” pierwsze zwycięstwo w TdF na Shimano przypada na rok 2007 i wygraną Alberto Contadora.
Kluczowe dla branży wynalazki Japończyków to naprawdę długa lista, ale warto wymienić choć kilka. W 1984 przy okazji premiery szosowej grupy Dura-Ace 7400 Shimano zaprezentowało technologię SIS (Shimano Indexing System), która oznacza indeksowanie biegów. Dzięki niej, jeden klik manetki zmienia nam precyzyjnie jeden bieg, a dotąd manetki działały płynnie, czyli to nasz ruch ręki musiał być na tyle płynny, aby zmienić o pożądaną ilość przełożeń. SIS bardzo mocno wpłynął na wzmocnienie pozycji Shimano na rynku, ale warto dodać, że już 10 lat wcześniej Japończycy pokazali światu przerzutkę Positron, która miała wbudowany mechanizm indeksacji (SIS ma go w manetce).
Rok 1982, czyli chwilę przed SiS to inna ważna data dla branży - wtedy zaprezentowano grupę napędową dedykowaną do MTB - Shimano Deore XT. Wśród kluczowych dla całego rynku rozwiązań warto wskazać też rok 1990 i premierę klamkomanetek szosowych Dura-Ace z Dual Control system, czyli pierwszych,,łap” z klamkami hamulcowymi i manetkami zmiany biegów zintegrowanymi w jednym elemencie. Campagnolo pokazało je dopiero dwa lata później. Koniec pierwszej dekady XXI wieku to z kolei mocno elektryfikacja w Shimano. W 2009 roku swoją premierę miała pierwsza elektroniczna grupa napędowa Japończyków - Dura-Ace 7970 (Di2), a w 2010 roku pierwszy napęd do rowerów elektrycznych - Shimano Steps.
Współcześnie Shimano jest symbolem wysokiej jakości i zaawansowania technologicznego. Posiada ofertę napędów do każdego typu roweru i na każdym poziomie zaawansowania. Od topowych rowerów wyścigowych po najtańsze jednoślady na rynku. Poza elementami układu napędowego i hamulcowego produkuje chemię rowerową, odzież, pedały oraz obuwie rowerowe.
Jesteśmy autoryzowanym sprzedawcą części zapraszamy do Naszego sklepu BIKERS. W razie zapotrzebowania na jakąś część zapraszamy do kontaktu
- Szczegóły
- Odsłony: 1186
Wierzymy, że
KAŻDY ROWER MA MISJĘ spełnić się w życiu każdego człowieka.
OPOWIEŚĆ
Wszystko zaczęło się na Słowacji w 1991 roku, kiedy założyciele Kellys, dwaj młodzi bracia - Peter i Brano Divinec, spędzali niezliczone godziny jeżdżąc na rowerach po pięknych słowackich górach.
Przemierzając niekończące się dzikie szlaki, zaznali SMAK PRAWDZIWEJ WOLNOŚCI I NIEZALEŻNOŚCI. Smak, którego pragnie każdy człowiek, każda żywa istota od urodzenia.
Wiedzieli już, że rower daje im taką możliwość.
Założyciele Kellys zrozumieli, że rower jest ważnym elementem ich życia i bez niego nie mogliby czuć się spełnieni. Chcieli podzielić się swoim doświadczeniem z innymi ludźmi, aby poczuli się tak samo.
Chcieli dać innym to, na czym znają się najlepiej – rower.
Projektowanie i produkcja roweru to nie tylko łączenie elementów mechanicznych. To coś więcej. Liczy się cel, w jakim powstał rower, ponieważ ma on do spełnienia wyjątkową misję w życiu każdego człowieka.
Ta misja nadaje sens istnienia każdemu rowerowi Kellys.
– Peter Divinec
Historia firmy:
Firma zaczynała od skromnej wypożyczalni rowerów, ale bracia Divinec od samego początku mieli pomysł na produkcję rowerów. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i determinacji jej założycieli Kellys rozwija się od tego czasu. Od początku wystarczyły dwa lata, aby osiągnąć obroty w wysokości 30 tysięcy sprzedanych rowerów. Obecnie KELLYS EKSPORTUJE ROWERY DO PONAD 35 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE i staje się rozpoznawalną marką rowerową zTYSIĄCE I TYSIĄCE SPRZEDANYCH ROWERÓW.
WARTOŚĆ MARKI
Jesteśmy ludźmi, którzy pasjonują się kolarstwem i dzielą się naszą pasją z innymi - tak jak założyciele Kellys, którzy stoją za marką Kellys. Rower zmienił nasze życie.
Teraz my również chcemy zmienić Twoje. Jesteśmy projektantami misji rowerowych.
Każdego dnia staramy się, aby nasze rowery były jeszcze lepsze, aby spełniały misję, dla której zostały stworzone. Dzięki nowoczesnym technologiom, inteligentnym inżynierom i najlepszym materiałom produkujemy WYSOKIEJ JAKOŚCI rowery do zadań specjalnych.
Najpierw jest misja, potem idea, która przeradza się w niepowtarzalny DESIGN rowerów i akcesoriów Kellys.
ROWER
Dział R&D to miejsce, w którym IDEA MISJI NABIERA FIZYCZNEJ FORMY dzięki nowoczesnym i unikalnym środkom projektowym.
Projekt, który zawiera filozofię Kellys, inteligentną inżynierię, nowoczesne materiały i technologie. Dział badawczo-rozwojowy Kellys to zespół pasjonatów inżynierii rowerowej, ale przede wszystkim aktywnych rowerzystów, którzy najlepiej wiedzą, czego potrzebują rowerzyści i akcesoria. Swoje pomysły testują na sobie. Nie ma lepszego sposobu na tworzenie PRODUKTÓW DLA PRAWDZIWYCH MOTOCYKLISTÓW.
Wartość marki opiera się na ludziach, którzy ją tworzą. Wierzymy, że każdy z nas ma coś ważnego i wartościowego do przekazania. Każdy pracownik Kellys jest istotnym elementem firmy.
— Piotr Boski
LOGO
Logo Kellys oznacza fundamenty marki, historię i dziedzictwo. To także symbol czegoś nowego, nowych doświadczeń, początku nowej drogi życia. Styl życia Kelly'ego.
Logo Kellys wyraża DYNAMIKĘ i RUCH – coś, co jest istotnym elementem każdego roweru Kellys.
TWORZENIE LOGO
1. KOŁO - koło, ruch, dynamika
2. "K" - fragment "K" jako kręta droga
3. LOGO - ruch dla nowych doświadczeń
- Szczegóły
- Odsłony: 620
Licznik rowerowy, który mierzy nam podstawowe parametry jazdy, takie jak prędkość, dystans i czas – działa na bardzo prostej zasadzie. Na szprychę zakładamy magnes, a na widelec specjalny czujnik, który łączy się (przewodowo lub bezprzewodowo) z podstawką, w której umieszczamy licznik. Czujnik przekazuje do licznika informację o wykonaniu przez koło pełnego obrotu. Do licznika wprowadzamy obwód koła (zazwyczaj w milimetrach), dzięki czemu jest on w stanie obliczyć wszystkie potrzebne parametry. Najprostsze modele liczników można kupić już od 10 złotych.
Na jakiej wysokości zamontować czujnik i magnes?
Dostaję od Was dziesiątki pytań o wysokość, na której należy zamontować czujnik oraz magnes. Część z Was sądzi, że ma to znaczenie dla pomiaru. A więc dementuję – nie ma to znaczenia (tzn. ma, ale nie na dokładność pomiaru, jedynie na to czy licznik będzie mierzyć prędkość czy nie). Najważniejsze jest aby czujnik dobrze „widział” magnes, czyli aby odległość między nimi nie była większa niż kilka milimetrów. Co zazwyczaj oznacza konieczność zamontowania ich bliżej piasty, gdzie szprychy dosuwają się do widelca. Ale tak jak pisałem – na dokładność pomiaru nie ma to wpływu.
Wysokość montażu nie ma znaczenia i czy przesuniecie go wyżej czy niżej, to jeżeli tylko czujnik będzie widział magnes – prędkość pokazywana przez licznik będzie identyczna. Dlaczego?
Czujnik daje informację do licznika, że koło wykonało pełen obrót. A czy magnes będzie na szprysze wyżej lub niżej, to i tak minie on czujnik dokładnie w tym samym momencie. Popatrzcie na zdjęcie powyżej, niezależnie od miejsca montażu magnesu, ostatecznie minie się on z czujnikiem na widelcu dokładnie w tym samym momencie. Czujnik puszcza wtedy sygnał do licznika „hej, koło wykonało pełen obrót!”, a licznik na podstawie czasu w którym się to stało, oblicza naszą prędkość (wiedząc jaki obwód ma koło, bo przecież sami mu go podaliśmy).
Licznik dostaje informację, że koło, które ma np. 2 metry (200 cm/2000 mm) obwodu, wykonało pełen obrót w ciągu jednej sekundy. Czyli rower w danej chwili porusza się z prędkością 2 m/s, czyli 7,2 km/h.
- Szczegóły
- Odsłony: 979
KELLYS WPROWADZA WŁAŚNIE NA RYNEK NOWĄ GENERACJĘ ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH MTB WYPOSAŻONYCH W KOLOROWY DISPLAY BLUETOOTHÒ Z FUNKCJĄ NAWIGACJI, BATERIĘ O POJEMNOŚCI 725 WH ORAZ NAJNOWSZĄ WERSJĘ JEDNOSTKI PANASONIC GX ULTIMATE ZAPEWNIAJĄCĄ AŻ 90 NM MOMENTU OBROTOWEGO. NOWE MODELE TRAFIĄ DO SKLEPÓW JUŻ W TYM MIESIĄCU!
Nowa generacja rowerów e-MTB TYGON i TAYEN to:
- jeszcze mocniejsza jednostka napędowa – okręt flagowy japońskiego Panasonica, GX Ultimate w najnowszej wersji, oferująca aż 90 Nm momentu obrotowego;
- kolorowy wyświetlacz Bluetooth®, który dzięki sparowaniu z urządzeniem mobilnym z aplikacją Komoot, zamienia się w rowerową nawigację; dodatkowo istnieje możliwość eksportowania danych z czujników roweru za pomocą aplikacji Wahoo, które można wykorzystać jako uzupełnienie tracka w Stravie;
- bateria Kellys Re-Charge V10 725 Wh, charakteryzująca się doskonałym stosunkiem ciężaru do pojemności i gwarantująca ogromny zasięg i świetne osiągi;
NIEZWYKLE MOCNA JEDNOSTKA NAPĘDOWA
Najnowsza jednostka Panasonic GX Ultimate w wersji 2023 to jedna z najlżejszych i najbardziej kompaktowych jednostek w swojej klasie, do tego niezwykle mocna. Ważąca zaledwie 2,9 kg, oferuje aż 90 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu jest gotowa na pokonywanie nawet najbardziej wymagających podjazdów. Dodatkowo, GX Utlimate oprócz standardowych trybów wspomagania, oferuje wyjątkowy tryb AUTO, który pozwala jednostce dostosowywać poziom wsparcia na podstawie informacji z czujników roweru i aktualnych warunków. Tryb AUTO daje poczucie naturalnego i solidnego wsparcia, kiedy tylko jest taka potrzeba, jednocześnie optymalnie wykorzystując energię zgromadzoną w baterii dla jak najlepszego zasięgu.
KOLOROWY WYŚWIETLACZ BLUETOOTH® Z NAWIGACJĄ
Nowe modele serii R wyposażone są w nowy kolorowy wyświetlacz Bluetooth®, który umożliwia odczyt najważniejszych parametrów jazdy takich jak prędkość, dystans, prędkość średnia, zasięg, kadencja i wiele innych.
Co więcej, nowy display może stać się rowerową nawigacją po sparowaniu z urządzeniem mobilnym z zainstalowaną aplikacją Komoot. Dzięki temu z poziomu kierownicy będą wyświetlane wskazówki nawigacyjne zarówno w mieście jak i w terenie. Dodatkowo, istnieje możliwość eksportu danych z czujników roweru (np. kadencja, moc), aby uzyskać jeszcze więcej informacji do tracka na Stravie. Dzięki gniazdu micro-USB w obudowie ekranu istnieje możliwość ładowania urządzeń mobilnych prosto z baterii
Podkategorie
Strona 2 z 4