- Szczegóły
- Odsłony: 209
Wierzymy, że
KAŻDY ROWER MA MISJĘ spełnić się w życiu każdego człowieka.
OPOWIEŚĆ
Wszystko zaczęło się na Słowacji w 1991 roku, kiedy założyciele Kellys, dwaj młodzi bracia - Peter i Brano Divinec, spędzali niezliczone godziny jeżdżąc na rowerach po pięknych słowackich górach.
Przemierzając niekończące się dzikie szlaki, zaznali SMAK PRAWDZIWEJ WOLNOŚCI I NIEZALEŻNOŚCI. Smak, którego pragnie każdy człowiek, każda żywa istota od urodzenia.
Wiedzieli już, że rower daje im taką możliwość.
Założyciele Kellys zrozumieli, że rower jest ważnym elementem ich życia i bez niego nie mogliby czuć się spełnieni. Chcieli podzielić się swoim doświadczeniem z innymi ludźmi, aby poczuli się tak samo.
Chcieli dać innym to, na czym znają się najlepiej – rower.
Projektowanie i produkcja roweru to nie tylko łączenie elementów mechanicznych. To coś więcej. Liczy się cel, w jakim powstał rower, ponieważ ma on do spełnienia wyjątkową misję w życiu każdego człowieka.
Ta misja nadaje sens istnienia każdemu rowerowi Kellys.
– Peter Divinec
Historia firmy:
Firma zaczynała od skromnej wypożyczalni rowerów, ale bracia Divinec od samego początku mieli pomysł na produkcję rowerów. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i determinacji jej założycieli Kellys rozwija się od tego czasu. Od początku wystarczyły dwa lata, aby osiągnąć obroty w wysokości 30 tysięcy sprzedanych rowerów. Obecnie KELLYS EKSPORTUJE ROWERY DO PONAD 35 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE i staje się rozpoznawalną marką rowerową zTYSIĄCE I TYSIĄCE SPRZEDANYCH ROWERÓW.

WARTOŚĆ MARKI
Jesteśmy ludźmi, którzy pasjonują się kolarstwem i dzielą się naszą pasją z innymi - tak jak założyciele Kellys, którzy stoją za marką Kellys. Rower zmienił nasze życie.
Teraz my również chcemy zmienić Twoje. Jesteśmy projektantami misji rowerowych.
.jpg)
Każdego dnia staramy się, aby nasze rowery były jeszcze lepsze, aby spełniały misję, dla której zostały stworzone. Dzięki nowoczesnym technologiom, inteligentnym inżynierom i najlepszym materiałom produkujemy WYSOKIEJ JAKOŚCI rowery do zadań specjalnych.

Najpierw jest misja, potem idea, która przeradza się w niepowtarzalny DESIGN rowerów i akcesoriów Kellys.

ROWER
Dział R&D to miejsce, w którym IDEA MISJI NABIERA FIZYCZNEJ FORMY dzięki nowoczesnym i unikalnym środkom projektowym.
Projekt, który zawiera filozofię Kellys, inteligentną inżynierię, nowoczesne materiały i technologie. Dział badawczo-rozwojowy Kellys to zespół pasjonatów inżynierii rowerowej, ale przede wszystkim aktywnych rowerzystów, którzy najlepiej wiedzą, czego potrzebują rowerzyści i akcesoria. Swoje pomysły testują na sobie. Nie ma lepszego sposobu na tworzenie PRODUKTÓW DLA PRAWDZIWYCH MOTOCYKLISTÓW.
Wartość marki opiera się na ludziach, którzy ją tworzą. Wierzymy, że każdy z nas ma coś ważnego i wartościowego do przekazania. Każdy pracownik Kellys jest istotnym elementem firmy.
— Piotr Boski

LOGO
Logo Kellys oznacza fundamenty marki, historię i dziedzictwo. To także symbol czegoś nowego, nowych doświadczeń, początku nowej drogi życia. Styl życia Kelly'ego.
Logo Kellys wyraża DYNAMIKĘ i RUCH – coś, co jest istotnym elementem każdego roweru Kellys.
TWORZENIE LOGO
1. KOŁO - koło, ruch, dynamika
2. "K" - fragment "K" jako kręta droga
3. LOGO - ruch dla nowych doświadczeń


- Szczegóły
- Odsłony: 152
Licznik rowerowy, który mierzy nam podstawowe parametry jazdy, takie jak prędkość, dystans i czas – działa na bardzo prostej zasadzie. Na szprychę zakładamy magnes, a na widelec specjalny czujnik, który łączy się (przewodowo lub bezprzewodowo) z podstawką, w której umieszczamy licznik. Czujnik przekazuje do licznika informację o wykonaniu przez koło pełnego obrotu. Do licznika wprowadzamy obwód koła (zazwyczaj w milimetrach), dzięki czemu jest on w stanie obliczyć wszystkie potrzebne parametry. Najprostsze modele liczników można kupić już od 10 złotych.
Na jakiej wysokości zamontować czujnik i magnes?
Dostaję od Was dziesiątki pytań o wysokość, na której należy zamontować czujnik oraz magnes. Część z Was sądzi, że ma to znaczenie dla pomiaru. A więc dementuję – nie ma to znaczenia (tzn. ma, ale nie na dokładność pomiaru, jedynie na to czy licznik będzie mierzyć prędkość czy nie). Najważniejsze jest aby czujnik dobrze „widział” magnes, czyli aby odległość między nimi nie była większa niż kilka milimetrów. Co zazwyczaj oznacza konieczność zamontowania ich bliżej piasty, gdzie szprychy dosuwają się do widelca. Ale tak jak pisałem – na dokładność pomiaru nie ma to wpływu.
Wysokość montażu nie ma znaczenia i czy przesuniecie go wyżej czy niżej, to jeżeli tylko czujnik będzie widział magnes – prędkość pokazywana przez licznik będzie identyczna. Dlaczego?
Czujnik daje informację do licznika, że koło wykonało pełen obrót. A czy magnes będzie na szprysze wyżej lub niżej, to i tak minie on czujnik dokładnie w tym samym momencie. Popatrzcie na zdjęcie powyżej, niezależnie od miejsca montażu magnesu, ostatecznie minie się on z czujnikiem na widelcu dokładnie w tym samym momencie. Czujnik puszcza wtedy sygnał do licznika „hej, koło wykonało pełen obrót!”, a licznik na podstawie czasu w którym się to stało, oblicza naszą prędkość (wiedząc jaki obwód ma koło, bo przecież sami mu go podaliśmy).
Licznik dostaje informację, że koło, które ma np. 2 metry (200 cm/2000 mm) obwodu, wykonało pełen obrót w ciągu jednej sekundy. Czyli rower w danej chwili porusza się z prędkością 2 m/s, czyli 7,2 km/h.
- Szczegóły
- Odsłony: 200
KELLYS WPROWADZA WŁAŚNIE NA RYNEK NOWĄ GENERACJĘ ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH MTB WYPOSAŻONYCH W KOLOROWY DISPLAY BLUETOOTHÒ Z FUNKCJĄ NAWIGACJI, BATERIĘ O POJEMNOŚCI 725 WH ORAZ NAJNOWSZĄ WERSJĘ JEDNOSTKI PANASONIC GX ULTIMATE ZAPEWNIAJĄCĄ AŻ 90 NM MOMENTU OBROTOWEGO. NOWE MODELE TRAFIĄ DO SKLEPÓW JUŻ W TYM MIESIĄCU!
Nowa generacja rowerów e-MTB TYGON i TAYEN to:
- jeszcze mocniejsza jednostka napędowa – okręt flagowy japońskiego Panasonica, GX Ultimate w najnowszej wersji, oferująca aż 90 Nm momentu obrotowego;
- kolorowy wyświetlacz Bluetooth®, który dzięki sparowaniu z urządzeniem mobilnym z aplikacją Komoot, zamienia się w rowerową nawigację; dodatkowo istnieje możliwość eksportowania danych z czujników roweru za pomocą aplikacji Wahoo, które można wykorzystać jako uzupełnienie tracka w Stravie;
- bateria Kellys Re-Charge V10 725 Wh, charakteryzująca się doskonałym stosunkiem ciężaru do pojemności i gwarantująca ogromny zasięg i świetne osiągi;
NIEZWYKLE MOCNA JEDNOSTKA NAPĘDOWA
Najnowsza jednostka Panasonic GX Ultimate w wersji 2023 to jedna z najlżejszych i najbardziej kompaktowych jednostek w swojej klasie, do tego niezwykle mocna. Ważąca zaledwie 2,9 kg, oferuje aż 90 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu jest gotowa na pokonywanie nawet najbardziej wymagających podjazdów. Dodatkowo, GX Utlimate oprócz standardowych trybów wspomagania, oferuje wyjątkowy tryb AUTO, który pozwala jednostce dostosowywać poziom wsparcia na podstawie informacji z czujników roweru i aktualnych warunków. Tryb AUTO daje poczucie naturalnego i solidnego wsparcia, kiedy tylko jest taka potrzeba, jednocześnie optymalnie wykorzystując energię zgromadzoną w baterii dla jak najlepszego zasięgu.
KOLOROWY WYŚWIETLACZ BLUETOOTH® Z NAWIGACJĄ
Nowe modele serii R wyposażone są w nowy kolorowy wyświetlacz Bluetooth®, który umożliwia odczyt najważniejszych parametrów jazdy takich jak prędkość, dystans, prędkość średnia, zasięg, kadencja i wiele innych.
Co więcej, nowy display może stać się rowerową nawigacją po sparowaniu z urządzeniem mobilnym z zainstalowaną aplikacją Komoot. Dzięki temu z poziomu kierownicy będą wyświetlane wskazówki nawigacyjne zarówno w mieście jak i w terenie. Dodatkowo, istnieje możliwość eksportu danych z czujników roweru (np. kadencja, moc), aby uzyskać jeszcze więcej informacji do tracka na Stravie. Dzięki gniazdu micro-USB w obudowie ekranu istnieje możliwość ładowania urządzeń mobilnych prosto z baterii
- Szczegóły
- Odsłony: 265
Marka CUES firmowana przez japońskiego producenta Shimano po raz pierwszy pojawiła się w ubiegłym roku w kontekście komponentów do e-rowerów opartych na technologii Di2. Jak się okazuje to był tylko wstęp do dużej rewolucji, jakiej będziemy świadkami w najbliższym czasie. Shimano CUES ma być wspólnym mianownikiem dla wszystkich 9,10 i 11 rzędowych napędów w rowerach górskich, a będąc bardziej precyzyjnym w rowerach z prostą kierownicą. Tym samym nadchodzi czas rozstania z grupami Acera, Altus, Alivio oraz w pewnej części także z Deore (10 i 11 rzędowe). W komentarzach pojawiają się sugestie, że podobny los wkrótce może spotkać najniższe grupy szosowe – Claris, Sora i Tiagra.
Poniższy wpis opieram na treściach, które opublikowane zostały w zagranicznych serwisach. W polskojęzycznym internecie nie znalazłem o tym jeszcze żadnych informacji.
CUES czyli Creat Unique ExperienceS
Za Shimano CUES stoi idea zunifikowania wszystkich rozwiązań dotyczących napędów w niskim i średnim segmencie. CUES to – upraszczając – produkty oparte na stosunkowo nowej technologii czyli LinkGlide, która została wprowadzona jako dużo bardziej wytrzymałe rozwiązanie niż znany z wyższych grup HyperGlide+. I to właśnie LinkGlide jest tu kluczem do tego, by móc określić które już interesujące grupy i komponenty będą zastąpione przez nowe Shimano CUES.
LinkGlide zaprezentowany w 2011 roku w pierwszej kolejności jako rozwiązanie dla grupy Deore w wersji 10 i 11 rzędowej w kolejnych latach został zaimplementowany do niższych grup, także 9 rzędowych zarówno dla rowerów górskich, e-rowerów jak i rowerów trekkingowych, które znamy pod nazwami Acera, Altus, Alivio i wspomnianego Deore.
Jeden by rządzić wszystkimi
Sprowadzenie wszystkich czterech grupo do jednej Shimano CUES, w ramach której konsument otrzymuje po prostu wybór między zakresami kasety wydaje się bardzo dobrym ruchem, także z korzyścią dla sklepów i serwisów, które będą mogły utrzymywać niższe, i co ważniejsze, mniej zróżnicowane zapasy magazynowe części serwisowych
Podkategorie
Strona 2 z 4